Thursday, July 17, 2014

THE TABLE PROJEK

السلام عليكم
Peace be upon you


Mesti you all tertanya-tanya projek apa kan? Tak.. memang 'projek' bukan 'project' :)

Few days ago I joined a special group for breaking-fast at Sekeping Sin Chew Kee and it was a port-luck concept. Tapi ada juga orang sponsor the main courses like nasi arab and laksa laksa johor. For appertizer ada sandwiches (smoked salmon sandwich, prawn sandwish, mushroom sandwich), bread and soup, roti jala, tauhu anora and so on. Kuih muih or cookies port-luck by us. I bawa homemade Kuih Buah Melaka hihi.

The foods are awesome!! Specially laksa johor, spaghetti, sandwiches, tauhu.. Oh my.. terbayang-bayang lagi kesedapannya. Tapi banyak yang I tak sempat rasa like kuih muih la.. roti jala la.. but kuih muih of course lah I ambil buah melaka itu untuk rasa. Al maklumlah I made it for the first time ever! :)Nasib baik menjadi you!!

Jom lah kita layan gambar yang tak seberapa ni. Oh ya, tempat ni memang lah tersangat ohsem!


My Buah Melaka / Onde-onde is ready to be served at The Table Projek.


 
Ini bahagian atas, lorong menuju ke rooftop garden.



This is one of the bedrooms.

 Kat bawah Sekeping ni ialah cafe; Barlai


Tangga yang sangat lah menjunam!


No one can refuse the most delicious pavlova in the world!
 

Can you spot my Kuih Buah Melaka / Onde-onde? 

Tengok lah pipe nye tu, comel kan?

Oh by the way, you can let the window open. So it's look like an open space. Tapi kalau nak tukar baju have to close lah kan? Karang kiri kanan belakang ada orang tengok. 
 

Few days ni tak ada recipe ye sebab tak masak. Last night pun berbuka di rumah kakak. Seronok bila berkumpul macam tu and makan sama-sama. Bertambah-tambah makan you! :)




Love,


Honey

6 comments:

  1. Assalam honey, very very nice place...
    I should say the natural 'ruins' of the walls & surrounding is very rustic
    And nicely done..very nice place untuk relaxing & mingle around with friends... the food spread pulak very sedap2
    Nampaknya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Kak Ayu,

      Indeed! I couldn't refuse to join them btw. At first I kata I tak convenience nak pergi sebab it's located in KL so takut balik lambat because I'm working on the next day. Tapi fikir balik mesti sgt ohsem, so I've decided to go. Memang ohsem!

      The foods pulak, yes! Semua sedap! :)

      Delete
  2. So much good food and friends to share with! A wonderful time.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes! Btw, this is my first time ever met them. All of them are Instagramers :)

      Delete
  3. Disini kita menyebutnya kue Klepon. Kalau onde-onde warnanya cokelat dan digoreng.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh ye ke? Nanti Endah update recipe onde-onde Indonesia ya?

      Delete

Thank you for dropping by and leave comments. If you don't have any blogs, appreciate if you could leave your name instead.